معماري ايران جهان

معماري ايران جهان
معماري
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماري ايران جهان و آدرس architect.f.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 خانه های نویسندگان و نقاشان مشهور دنیا


گوستاو موور :
یکی از نقاشان مشهور در سبک سمبولیست است . به سبب جنبه های نمادین و تخیلی آثارش در زمره ی هنرمندان سمبولیست قرار گرفته است . او در نقاشی ، طراحی ، فرست کوو ( نقاشی بر دیوار ) نیز مهارت داشت . همان طور که در شکل زیر می بینید نمایی از طراحی ها و نقاشی های او در منزلش دیده می شود .
[تصویر: gustave-moreau-792351.jpg]


پل سزان :
یکی از تاثیر گذارترین نقاشان مدرن فرانسوی می باشد . خانه ای را در سال ۱۹۰۱ در شهر اکس- آن پروانس برای خود تهیه کرد و با سلیقه خود این خانه زیبا را طراحی کرده است ، این مکان همانند منزل و آتلیه نقاشی او بود . خانه ای بسیار ساده داشت و همیشه نیز به تنهایی زندگی می کرد . وی در همهٔ زندگی هنری‌اش بسیار کم‌سخن بود و از این‌رو همواره در جمع هنرمندان بیگانه به شمار می‌آمد. نقاشی هایی که شهرت فراوانی به دست آوردند در این آتلیه به تصویر کشیده شده اند : ” خانه لزارد ” ، ” کوه سن- ویکتوار ” ، …. نمونه ای از این نقاشی ها می باشند . نمونه ای از این خانه زیبا را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید :
[تصویر: chez-paul-cezanne-a-aix-en-provence-799865.jpg]
ژوزفین بیکر :
علاوه بر اینکه در موسیقی چهره ای شناخته شده می باشد در خوانندگی جاز نیز مشهور می باشد . جالب است بدانید که او در جنگ دوم جهانی اطلاعات محرمانه نیروهای مقاومت را که با جوهر نامریی نوشته می‌شدند، جابه‌جا می‌کرد . بازدید از این خانه زیبا ، یادآور زندگی این هنرمند می باشد.
[تصویر: josephine-baker-800421.jpg]
ژاک پرور :
خانه ژاک پرور در نورماند بوده است . شاعر و فیلم‌ نامه نویس فرانسوی بود. شعرهای او در زبان فرانسه بسیار رایج است و در کتاب‌های درسی این زبان بسیار نقل شده است. خانه او در حال حاضر تبدیل به یک موزه شده است و پذیرای بازدید عموم می باشد .
[تصویر: jacques-prevert-790974.jpg]
اوژن دلاکروا :
نقاش سبک رمانتیک است. اوژن دلاکروا نقاش، طراح و چاپگر فرانسوی، مشهورترین نماینده نقاش رمانتیک و یکی از رهبران پیشگام رمانتیک در اروپا است. پاگانینی، یکی از آثار مهم او به شمار می‌رود. خانه ای که در زیر مشاهده می کنید نمایی از خانه ی این شخص برجسته می باشد.
[تصویر: eugene-delacroix-791250.jpg]
ویکتور هوگو :
ویکتور هوگو این خانه ی سفید را با وسایل و تزئینات چینی آراسته است . آثار بسیار مهمی مانند : کارگران دریا، افسانه قرن ، بینوایان را در این خانه به نگارش در آورده است .
[تصویر: victor-hugo-791418.jpg]
کلود مونه :
کلود مونه بنیانگذار نقاشی امپرسیونیسم فرانسوی بود. مجموعهٔ تابلوهای مشهور نیلوفر آبی به او تعلق دارد و این کارها را از سال ۱۸۹۹ آغاز کرد .
[تصویر: claude-monet-791410.jpg]
شاتوبریان :
در نوامبر سال ۱۸۰۷ با دختری به نام سلست ازدواج کرد و در همین خانه ساکن شدند .
[تصویر: francois-rene-chateaubriand-791295.jpg]
لئوناردو داوینچی :
لئوناردو داوینچی از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه شخصی برجسته بود.
[تصویر: leonard-vinci-791340.jpg]

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:15 ] [ فرهادايمان طلب ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ
برچسب‌ ها
آرشيو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 74229
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1